Photofriends

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Trick tävling!

Av Felicia. Sally L.A - 16 februari 2012 17:37

Nu så kommer det att vara en Trick-tävling med dig och din hund!


Du ska få din hund att stå med ca 5 st godisbitar på ryggen, 2 på nosen, 1 på varje tass och (1 på svansen)!!!:O


Regler: Er hund ska kunna ha alla godisbitar på sig i ca 5-10 sekunder, komentera detta inlägget om du är med!


Det krävs bildbevis samt video på när ni utför tricket.

Skriv en komentar på vår blogg när du har laggt upp videon samt bilder på din blogg så vi kan se :)


Om du har några frågor så är det bara att komentera :D


Vi kommer att bedömma på hur bra ni utför tricket och om hunden står still. (Om det är mer än 3 deltagare så lottas vinnaren ut) :D


Tävlingen avgörs 5/3 - 2012



En liten demostration XD

Lizzy

 



 

 
 
Lina

Lina

16 februari 2012 18:58

Meeen så taskigt, jag kan inte vara med :O Jag kan inte lägga en godis på hans svans för han har ju sån krulle svans, annars är han super duktig på att vara stilla ^^ Och Dolly har inte tålamod till att vara stilla, haha xD Men det var en rolig idé ni har :) En annan sak som hade varit kul är om ni förklarat och lagt upp bilder om hur man lär in ett trick och sen får era läsare lära sina hundar och så blir det en tävling på det sättet ^^

http://www.nattstad.se/Linoow

Felicia. Sally L.A

17 februari 2012 14:55

haha nawww, men det är ett undantag för hundar med krulle svans ^^

aa, tack för tipset :)

Mvh//Sally

 
Ingen bild

Emma & Arrac

16 februari 2012 22:48

Va kul att ni vill vara med i min utmaning. Självklart gav jag er en chans också lägger upp film och blidbevis i min blogg! Så får vi se om ni godkänner eller ej. Svansen var svår då den hänger rakt ner, la den så långt ut på svansroten den gick :)

http://hundreda.bloggplatsen.se/2012/02/16/7348962-andra-gor-ocksa-utmaningar/

Hoppas ni får in många bidrag ;)

Felicia. Sally L.A

17 februari 2012 14:57

Japp, Tack så mycket :) Det samma :)

Mvh//Sally
(Lägger snart ut bilder och videos på Lizzy när hon håller i en korv) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia. Sally L.A - 24 april 2013 22:18

Följ mig genom mina drömmar!! Och karriären jag satsar till tusen på!?? Nattstad.se/Felicialjungberg ...

Av Felicia. Sally L.A - 12 mars 2013 13:31

Hejsan!! Vill bara säga att jag kommer blogga lite här när jag har tid och lust :)...

Av Felicia. Sally L.A - 26 januari 2013 10:05

http://www.nattstad.se/felicialjungberg Kolla gärna in bloggen värd att läsa! Något ni inte visste om mig innan får ni reda på där ;) Uppdaterar varje dag:D Mode,vardag,djur,foto osv ...

Av Felicia. Sally L.A - 26 januari 2013 09:51

http://www.nattstad.se/SallyAndersson

Av Felicia. Sally L.A - 25 januari 2013 13:01

Min blogg!!! http://www.nattstad.se/Felicialjungberg

Status

Tillfällig header uppe :) Nu snöar det!!!!<3

Presentation


Hejsan!

Vi är två tjejer på 14 & 15år som har ett stort intresse för djur och fotografering. :) På bloggen kommer du/ni att få läsa om vårat liv tillsammans med våra djur och vår vardag :)

+ MYCKET MER

Välkommen in till oss :)



Kram Sally

Vår Mejl :)

Fråga mig

41 besvarade frågor

Om oss

- Sally -

Jag är en tjej på 14 sommrar som har ett stort intresse för djur, Natur & fotografering.

 

Jag är ett litet kak monster som älskar söta saker t.e.x , kakor, killar & djur XD Jag gillar att vara med kompisar och att vara med Felicia i stallet!:)

 

Jag har en hund som heter Lizzy

 

Jag har en Nikon D3000 med ett standard objektiv 18-55mm och  ett större 70-300mm :)

ska samla ihop till ett litet närbilds objektiv!:)

 

Vill ni veta mer om mig så fråga på, svarar gärna på era frågor :)

             

   

- Felicia -

Jag är en tjej på 15 sommrar som har ett stort intresse för fotografering,djur & mode.

 

Jag älskar killar,kompisar& söt saker tex godis :) & djur

 

Jag har världens bästa Wilma som är bästa på allt

 

Jag har en Canon EOS 550D med ett vanligt objektiv på 55 -135 och snart ett nytt objektiv.

 

Något annat du skulle vilja veta om mig så är det bara att fråga. Jag svarar gärna:)

 

(En bild till kommer på mig)

 

 

 

 

 

Våra hundar

Detta är våra hundar Lizzy & Wilma

 

Lizzy: ålder: född 2008, Kön: tik, Ras: blandning mellan Irländs och Engelsk Staffordshire bullterrier

 

Personlighet: Bra på lydnad, älskar agility, älskar bollar, fresbee, pinnar och att bada /hämta pinnar i dammar och simma, hon gillar godis och gör sig väldigt söt när hon vill ha en godisbit, hon är en super bra fotograferings hund och sitter tålamodigt & still och gör vad man säger, hon kan jätte många trick,  hon är vädligt smart och lär sig ett nytt trick på mindre än 5 minuter, hon gillar att hoppa på is och att fånga bubblor och snöbollar, hon tar gärna chansen att krypa under täcket och mysa när man sover om hon får, sommaren, vintern kvittar vad det är inget går upp mot en skön lång promenad och till sist hon är den bästa hunden man någonsin kan önska sig och är gudomligt snäll och förstående. Är man ledsen tröstar hon en med en slick eller kram <3 :')

 

Några av de senaste bilderna på henne :

                        

   

 

 

Wilma: ålder 7år, kön tik, Ras Blandning mellan Mastiff, labrador, Flatcoated Retriver 

och bernersenend

Personlighet: Hon är godomligt snäll & söt. Hon väcker en på morgonen med ett slick eller skall för att se så du lever Gosig att borra in sitt ansikte i när man fryser. Otroligt duktig fotograferings hund. Kan några trick och lär ig snabbt<3

Intressen: Leka med allt som rör sig, Bada, mysa, långa promenader, agility,slänga ben, rulla sig i snö & gräs,döda isen på vattenpöllar, pinnar, gör sig söt till varje pris för att få en godisbit.

Wilma är verkligen den bästa hunden man an önska sig., du ångrar inteen minut med henne. Älskar henne över hela mitt <3

 

                                    

 

Fråga gärna frågor om våra hundar så får ni svar :)

 

 

 

 

 

//Mvh Sally, Felicia, Lizzy & Wilma

Hästarna i stallet

Här kan du läsa fakta om hästarna som vi sköter om i stallet :)

 

Emira

20år

Fjording

sto

Personlighet: Bra på att fotograferas, underbart snäll i stallet, nästan alltid öronen upp när man rider, gillar inte att vara själv, flockledare, snabb trav och är en riktigt fin fjording som placerat sig MYCKET BRA i rasutställningar :) Hon är även lite busig och pigg när man rider henne så det kan hända att hon skenar och bockar då och då xD Hon gillar att hoppa och springa.

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

Nalle

ca 5 år

Islandshäst

valack

Personlighet: Är som en liten hundvalp, utbrytar kung!, älskar gräs, gillar inte att vara ensam, lätt i munnen, mycket duktig på att tölta, livlig, snäll och kelig och ÄLSKAR godis! Han är cokså en sälskapssjuk häst som Emira :P Han är nyfiken på det mesta och älskar långa promenader.

 

  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

Jasmin

22år

Fjording

sto

 

Personlighet: Mycket fin, älskar att hoppa, älskar GRÄS och godis, lite lat, gillar att vara med Emira, när Emira inte är i hagen så bestämmer hon, snäll och står oftast still när man vill. Hon kan också vara lite busig ibland.

 

    

*************************************

 

 

 

 

 

   

 

Om du undarar nått om hästarna så ställ gärna frågor.

 

Kattungarna

Ozzy <3

Ras: Korsning

Kön: Hane

Fäg: två färgad

Ägare: Felicia.L

 

Personlighet:

Glad, väldigt nyfiken och äventyrlig. Lätt att fota. Springer helst runt och kollar men även att springa efter fötter är kul :) även väldigt busig XD

       

 

 

Berry

Ras: Kosning

Kön: Hane

Färg: Grå (randig)

Ägare till Berry: Anita

 

Personlighet:

Nyfken men vill helst ha trygghet och kela. Fota är något som är kul så länge han får jaga fötter.

       

 

 

Dizzy Och Cupake

Ras: Korsning

Kön: Dizzy Hane Cupcake Hona

Färg: Svarta

Ägare till Dizzy: Felicia.L

Ägare till Cupcake: Stephanie

 

Personlighet:

Dessa två syskon håller ihop till 100 % och vill inte bli lämnade ensama. Att ligga i din famn tackar dem inte nej till.

      

Kram Oss <3

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen



http://i214.photobucket.com/albums/cc105/24168/egobox/backgrounds/holidays/Merry-Christmas-Div.gif); border: 1px(storlek på bordern) solid(mönster) färg; font-family: arial; color:#000000; färg på texten; font-weight: bold eller normal; font-size: 10px(storlek på texten); }




Skapa flashcards